Kreatywny Manager

 

Kreatywny menedżer

szkolenie warsztatowe dwudniowe

Kreatywność to inteligencja, która dobrze się bawi
Albert Einstein

Opis szkolenia

Kreatywność to cecha, z którą się rodzimy - a później idziemy do szkoły 😊 Wpływa na nią nasze doświadczenie, czy postawa względem życia. Można ją jednak na nowo pobudzić.
W dzisiejszym świecie biznesu kreatywność ma ogromne znaczenie. Funkcjonujemy bowiem w organizacjach, które z dnia na dzień stają się bardziej złożone, procesy zawiłe i skomplikowane, a dokumentacja nieczytelna i nieskuteczna. Standardy funkcjonujące w organizacjach są barierą dla pomysłów i prób „walki” z marnotrawieniem zasobów i czasu. Standaryzacja jest łączona z usztywnieniem, brakiem elastyczność.
Warto więc podjąć próbę uproszenia i uelastycznienia naszych organizacji. Do tego potrzeba jednak zmiany. Musimy zmienić podejście, optykę, w inny (kreatywny, twórczy) sposób spojrzeć na organizację… a podejście jest (jak mawiał Winston Churchill) tą małą rzeczą, która tak wiele zmienia.
Zachęcam więc do budowania prostych, efektywnych systemów korzystając z myślenia twórczego, innowacyjnego.
W każdej organizacji, niezależnie od jej profilu działalności, złożoności, wielkości (nie mówiąc o skomplikowaniu) powinno być miejsce na:
- kreatywność i twórczość podczas projektowania prostych, efektywnych struktur i procesów,
- wykorzystanie niestandardowych podejść do budowania standardów,
- podejście nowatorskie, kreacyjne do rozwiązywania problemów i burzenia złych nawyków,
- wyobraźnię podczas projektowania wyrobów, usług,
- pomysłowość, dla zbudowania krótkich i skutecznych ścieżek komunikacyjnych…
Wykorzystujmy kreatywność naszych pracowników, na którą szczególną uwagę zwracał Jeffrey K. Liker, plasując ją w grupie źródeł marnotrawstwa.
Nieszablonowego myślenia można (i warto) znów się nauczyć, jednocześnie świetnie się przy tym bawiąc, bo… entuzjazm jest bliżej spokrewniony z nauką, niż nuda.


Grupa docelowa

Kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla, która w sposób kreatywny, twórczy, nieszablonowy chce budować efektywne, proste struktury i procesy, pomysłowo podchodzić do rozwiązywania problemów, i w elastyczny sposób reagować na zmieniający się świat – bo świat zmienia się każdego dnia, a my musimy za nim nadążyć.


Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników ze sposobami pobudzania i rozwijania kreatywności, jednocześnie nie ujmując nic naszemu zorganizowaniu i walorom utrzymywania porządku. Wyposażymy się w skrzynkę narzędziową kreatywnego człowieka. Pobudzimy i nakarmimy nasze synapsy. Spróbujemy wejść do naszych firmy przez drzwi, których do tej pory nie widzieliśmy. Nauczymy się dziwić, odwracać kota ogonem. Poznamy również tajniki sztuki zadawania pytań i zasady kreatywnego korzystania z danych i informacji. Będziemy łamać schematy myślowe i korzystać z dobrodziejstw zarządzania wizualnego. 
Dowiemy się dlaczego mózg robi nas w konia i jak ominąć jego lenistwo i bałaganiarstwo, oraz pułapki, które na nas zastawia, jednocześnie wykorzystując go do efektywnego uczenia się.
Wreszcie, ale nie na koniec, zrelaksujemy się i powalczymy o poprawę naszej koncentracji.
Podczas szkolenia spróbujemy na chwilę znów być dziećmi – a to wszystko z dużą dawką humoru i z wykorzystaniem wielu gier i zabaw.

Wiedza jest potęgą, ale wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Albert Einstein

Program szkolenia

Wprowadzenie

Tajniki kreatywności – na tym poligonie dowodzi Einstein… i dzieci

Menedżer tworzy środowisko dla kreatywności

Skrzynka narzędziowa kreatywnego menedżera

1.      Obniżanie poziomu stresu
2.      Zaplanuj czas na kreatywność
3.      Odwrotne myślenie (reverse thinking)
4.      Design thinking
5.      Myślenie kreatywne – łamanie reguł i schematów myślowych
6.      Jak uczyć się - i oduczać - i uczyć na nowo?
7.      Drzewo pomysłów
8.      Kreatywne prezentowanie wyników swojej pracy
9.      Storytelling
10.    Sztuka zadawania pytań
11.    Proaktywność
12.    Zarządzanie wizualne w służbie kreatywności
13.    Śmiej się, a niech reszta świata zastanawia się dlaczego – bo roześmiani ludzie są bardziej kreatywni
14.    Wpływ codziennych rytuałów na kreatywność – jak wielkie umysły wykorzystują rytuały
15.    Relaks – bo najlepsze pomysły przychodzą nam do głowy w chwilach lenistwa

Budowanie nieszablonowych systemów pamięciowych i zwiększanie efektywności nauki

1.      Mózg – niezły figlarz
2.      Dane i informacje
3.      Mapowanie myśli
4.      Techniki zapamiętywania
5.      Inteligentne czytanie
6.      Zarządzanie uwagą i koncentracja – trening uważności
7.      Karminy nasze synapsy

Kreatywność a standaryzacja – bo porządek i zasady nie muszą przeszkadzać w twórczym myśleniu

1.      Skutkiem twórczego myślenia jest zmiana - a jeżeli zmiana to może w duchu Kaizen?
2.      Nieszablonowe podejście do zasad i instrumentów Lean
3.      Nowatorskie podejście do rozwiązywania problemów i burzenia złych nawyków
4.      Marnotrawstwo związane z niedoborem pomysłowości

Dieta i joga dla mózgu – kreatywność potrzebuje wsparcia

Czy potrafisz pielęgnować kulturę kreatywną w organizacji?

Spróbuj zaplanować innowacyjność

Podsumowanie i dyskusja                                 

 

Script logo