Filmy
Jak inżynierowie tworzę wiedzę w organizacji i wpływają na kształt procesów
WięcejDziś opowiem Państwu między innymi o wynikach badań opisanych w artykule „Mindfulness and product failure management: an engineering epistemology”.
Dlaczego Sherlock Holmes nie dedukował?
WięcejDlaczego Sherlock Holmes nie dedukował? Bo indukował, a może używał rozumowania abdukcyjnego?
Zapraszam do obejrzenia kolejnego filmu z cyklu „Co nas ciekawi?”, który powstał w ramach dzielenia się wiedzą i popularyzowania nauki. Zajrzymy w nim do książki „Przychodzi Platon do doktora” pełnej dowcipów i ciekawostek filozoficznych.
Kaizen personalny – co to takiego?
WięcejCzy wypracowujemy własne, „szyte na miarę” strategie rozwijania kompetencji?
Czy wiedzę zdobytą podczas szkoleń zawodowych, przenosimy do naszego życia prywatnego?
Po co nam Raport A3?
WięcejJak możemy wykorzystać znajomość kroków A3 Thinking, ujętych w Raportach A3, do doskonalenia procesów edukacyjnych, ucząc studentów, czy prowadząc różnego typu szkolenia?
Bajka filozoficzna - Trzy sita Sokratesa
WięcejTrzy sita Sokratesa: prawda, dobro i pożyteczność.
Zanim coś powiesz, zastanów się, czy na pewno chcesz to powiedzieć.
Bajka filozoficzna - Mądry czy szalony
WięcejCo nas ciekawi? Co nas zadziwia? Co wywołuje w nas pragnienie poznania? Czy jeszcze cokolwiek jest w stanie nas zaciekawić? Dzisiaj chciałabym zachęcić Państwa do czytania bajek filozoficznych.
Czego oczekujemy od programów edukacyjnych lean
WięcejCzego oczekujemy od programów edukacyjnych lean? Czy oprócz twardej wiedzy o zasadach i instrumentach koncepcji powinny one zawierać również zagadnienia związane z przywództwem w lean? Jak chcemy uczyć się szczupłego zarządzania?
Czy systemy edukacyjne nadążają za zmieniającym się światem
WięcejCzy systemy edukacyjne nadążają za zmieniającym się światem?
Dziś o edukacji: tej tradycyjnej i tej kreującej nasze życie.
Będzie o kompetencjach, które powinny rozwijać systemy edukacyjne, o umiejętnościach, których oczekuje od nas świat, o uczeniu się przez całe życie, roli nauczycieli, partycypacji uczniów, zmianie sposobu myślenia i postrzegania procesu uczenia się…O budowaniu samodzielnie działających zespołów, ich dojrzewaniu i przetrwaniu
WięcejDzisiaj, o pracy zespołowej, a ściślej o zespołach, których członkowie sami wprawiają je w ruch. Natrafiłam na ciekawy artykuł, który jest pokłosiem badań prowadzonych przez 20 lat w jednej z norweskich firm.